Pierwsza zasada gry Tainted Lostem jest wybieranie celu. Nie odstępuj od tego. Zrealizuj swój cel. Nie można tego wystarczająco podkreślić, lepiej wcześnie zmarnować swoją obronę i umrzeć na późniejszym piętrze, ale przejść Boss Rush, niż próbować oszczędzać i umrzeć, zanim osiągniesz swój cel. Druga zasada Tainted Losta jest: Nie używaj swojego Holy Carda, aż do pokoju docelowego. Teraz wiem, co myślisz. „Ale potrzebuję tego, jeśli zostanę jakiekolwiek obażenia!” Potencjał zdobycia Blank Carda jest cenny. Jeśli wcześniej użyjesz swojego Holy Carda, późniejsze odnalezienie Blank Carda nie ma sensu. Jeśli stracisz swoje Mantle w pokoju ze zwykłymi wrogami, ucieczka nie była zaplanowana.
-
Boss Rush
- A więc Boss Rush. Nie chodzi o to, że bossowie są trudni, po prostu masz mnóstwo okazji, żeby coś zepsuć. W tym celu poleciłbym wersję przede wszystkim ofensywną. Blank Card jest idealny do tego odznaczenia, ale Book of the Dead też jest świetny. Uważaj na wrogów wyposażonych w lasery, takich jak The Adversary i The Bloat. Twoja tarcza nie mają żadnego znaczenia dla laserów, z wyjątkiem Book of Shadows. Szczególnie niepokojące są lasery samonaprowadzające. Upewnij się, że nie ma pająków, much itp., które mogłyby Cię zabić, jeśli nie będziesz na nie zwracać uwagi. Hush
- Book of the Dead to najlepsze, co możesz mieć w walce z Hushem. Wejdź z pełną tarczą, a następnie stwórz nową tarczę po zabiciu much, gdy twoja będzie już na wykończeniu. Oczywiście będziesz chciał, aby w tej walce był wysoki współczynnik obrażeń (niekoniecznie wysokie obrażenia, więcej trafień jest ogólnie lepsze). Poznaj patterny ataków Husha i postaraj się jak najlepiej unikać trudnych ataków. Staraj się jednak nie używać swojego Holy Carda, jeśli myślisz, że możesz to zrobić bez niego. To zostanie też i przypisane następnemu bossowi. Delirium
- Ach, tak, wszystkich ulubiony spastyczny bałagan. Ten boss mnie pokonał, bo jest głupi, szybki i jak może się pojawić tuż pod tobą. Szczerze mówiąc, to bzdura. Weź swój najlepszy build, będziesz potrzebować zarówno osłony w postaci dodatkowego Mantle, jak i dobrych obrażeń. Im mniej musisz myśleć, tym lepiej. Im szybciej umrze, tym mniejsza szansa, że zamieni się w The Pile'a i natychmiast cię zabije. Tak naprawdę nigdy nie można być w 100% przygotowanym na tę walkę, ponieważ samo dotarcie do niej wymaga szczęścia lub pokonania Husha. Mega Satan
- Ta droga jest nieco inna, ponieważ zmusza cię do zajmowania Angel Roomów, więc żadnych Devil itemów. Biorąc to pod uwagę, Angel Roomy są prawdopodobnie lepsze w Repentance i można w nich znaleźć mnóstwo korzystnych przedmiotów. Nie używaj Dad's key, jeśli nie będziesz miał szczęścia w The Chest/Dark Rooms lub nie będziesz mieć Schoolbag. Atak jest w większości ważniejszy niż obrona, ale jeśli nie jesteś dobry w unikach, nie jest złym pomysłem wzięcie dobrych przedmiotów do obrony. Mother
- Więc, Matka. Pierwszy z nowych bossów. Matka wymaga od ciebie przejścia przez alternatywne piętra. Polecam do tego przyzwoity speed, gdyż dotarcie tam może być trudne w przypadku napotkanych wrogów. Ogólnie rzecz biorąc, przyzwoity speed jest ważny, ale przy dobrej obronie nie potrzebujesz więcej niż 1,20. Biorąc to pod uwagę, Matka jest właściwie jednym z najłatwiejszych do nauczenia się końcowych bossów w grze. Uderzenia kitem i konsekwentne unikanie schematów są bardziej wykonalne, niż mogłoby się wydawać. Tylko upewnij się, że masz wystarczająco dobre obrażenia, aby przystąpić do walki. Dogma/The Beast
- A więc ostatni rozdział gry. Podobnie jak Matką, ten jest jeszcze łatwiejszy do nauczenia, niż można by się spodziewać. War i Death to jedyne stosunkowo irytujące fazy, a Dogma daje ci darmowe Holy Mantle. Możesz latać Dogmą w przypadku niektórych ataków. Bądź całkowicie pewien, że możesz wykonywać ostateczie dobre uniki i pamiętaj, że czas, gdy The Beast używa swojego lasera prędzej czy później nastanie Ultra Greed/Greedier
- Ponieważ Greed Mode opiera się na falach, powinieneś częściej używać swoich przedmiotów aktywnych. Jak zwykle Angel Roomy są lepsze, więc wybierz te. Ataki polegające na oczyszczaniu pomieszczeń są fantastyczne. Car Battery i The Battery są koniecznością, jeśli masz dobry przedmiot aktywny. Jakikolwiek rodzaj piercingu jest ważny. Nie zakręcaj się. Karty Asów ratują życie, zwłaszcza Diamenty. The Stairway to fantastyczny przedmiot do zdobycia i działa również na floorze z Ultra Greedem. Szczególnie w przypadku Ultra Greeda i samego Greeda nie masz zbyt wiele do obrony, ponieważ Pyromaniac i Host Hat są usuwane z puli dostępych przedmiotów. Jacob's Ladder doskonale nadaje się do kontroli tłumu na kluczowych falach. Podobnie jak w przypadku normalnych runów, Holy Light świetnie się z tym łączy. Powinieneś już znać swoje poprzednie 15 runów w Greed Modzie, więc Ultra Greedier nie powinien stanowić większego problemu. Po prostu graj ostrożnie i upewnij się, że masz przyzwoity speed by uniknąć nagłych ataków. Nie wpadaj w lasery.